Izlaušanās spēle Blēņas un pasakas

Literatūras mācību stundās 12.klases skolēni kādu laiku apguva un iepazina izcilā dzejnieka I. Ziedoņa dzeju, izstrādāja projektu par motīviem I. Ziedoņa dzejā, lasīja epifānijas un, pateicotieskultūrizglītības programmas “Latvijas skolas somas” atbalstam, vienā no pēdējām I. Ziedoņa daiļrades iepazīšanas stundām devās uzZiedoņa klasi.

21. aprīļa saulainajā pēcpusdienā ,izmantojot “Latvijas skolassoma”, finansējuma atbalstu, 12.klase izbaudīja interaktīvunodarbību- izlaušanās spēli “Blēņas un pasakas”-, kur trim komandām bija jāizkļūst no Imanta Ziedoņa pasaku istabām.

Klase tika sadalīta trīs grupās. Pirms spēles sākuma grupasviktorīnā pārbaudīja savas zināšanas par Ziedoni,viņa biogrāfijasniansēm,viņa idejām, darbiem un dziesmām ar viņa vārdiem. Tad katra grupa gāja savā telpā, no kuras bija jāizkļūst, atrisinot desmituzdevumus, kas saistīti ar vienu konkrētu I. Ziedoņa pasaku, kurabija iepriekš jāizlasa.

Viena grupa bija ieslodzīta zirgu stallī, meklējot vēju kā “Pasakā, kurā spēlējas, spēlējas, kamēr sāk spēlēt”. Otra grupa garāžāpieskatīja Kroko no “Kroko un Dila”. Trešā mita mazā padomjulaika dzīvoklī, pētot pogas no “Pasakas par Pogu”.

Spēlē bija dažādi izaicinājumi, kuros klase praktiski pārbaudīja, piemēram, kā galvā saskaitīt trīsciparu skaitļus, lūdza palīdzībuskolotājai, kad uzdevumu nav iespējams izpildīt pašiem, un, protams, kā pareizi izlasīt uzdevumu. 12-tie secināja, ka lasītprasmetomēr ir noderīga prasme.

12. klasei šī bija arī iespēja atskatīties uz stāstiem, ko dažs jauvarbūt bija dzirdējis, bet kuriem ir bijusi iepriekš neizprasta saistībaar dzīvi. Lasītās pasakas stāsta par atvadām, savas vietas atrašanu un netveramā ķerstīšanu, tāpēc izlaušanās spēle bija ne tikai izklaide, bet arī iespēja iepazīt literatūru un I Ziedoni citādā veidā.
Tālis Ozols (12. klase) 

RTU vadība apbalvo Inženierzinātņu vidusskolas skolēnus par sasniegumiem olimpiādēs

Sakot paldies par izciliem startiem novada mācību priekšmetu olimpiādēs, Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Inženierzinātņu vidusskolas (IZV) skolēnus 5. aprīlī sveica IZV dibinātāji un padomes locekļi, RTU padomes locekļi un RTU rektors Tālis Juhna, suminot arī IZV skolotājus, kuri audzēkņus ir sagatavojuši startiem olimpiādēs.

Visaugstāko sniegumu olimpiāžu kopvērtējumā katrā klašu grupā uzrādījuši:
10. klases skolēni Līga Blumfelde, Anna Jukna, Edvards Meržvinskis, Jānis Bumbieris, katrs izcīnot četras godalgotas vietas;
11. klases skolēni Rūdis Freipičs un Artūrs Berovskis, izcīnot astoņas godalgas, un Ilya Reutin – septiņas godalgotas vietas;
12. klases skolēni Lukass Roberts Kellijs un Jūlia Zilbere, izcīnot septiņas godalgotas vietas, kā arī Viesturs Streļčs un Tomass Kristiāns Šterns, izcīnot piecas 5 godalgotas vietas.

Kopumā godalgoto vietu skaits 2. posma olimpiādēs un zinātniski pētnieciskajos darbos ir iespaidīgs – 47 skolēni izcīnījuši 1. vietu, 72 – 2. vietu, 69 – 3. vietu, savukārt 28 – atzinības.
Valsts olimpiāžu 2. posmā RTU IZV skolēni startēja 12 olimpiādēs, Rīgas valstspilsētā izcīnot 199 godalgotas vietas. Skolēni savas zināšanas pierādīja gan eksaktajos, gan humanitārajos mācību priekšmetos.
Savukārt 20 RTU IZV skolēni ir piedalījušies zinātniskās pētniecības darbu Rīgas reģionālajā konferencē, kurā visi darbi ir ieguvuši godalgotas vietas, kā arī 17 skolēnu darbi ir izvirzīti valsts lasījumiem.

RTU IZV ir Latvijā pirmā vispārējās vidējās izglītības mācību iestāde, ko izveidojusi universitāte un kurā Latvijas talantīgākie skolēni var padziļināti apgūt eksaktos mācību priekšmetus, lai sagatavotos inženierzinātņu studijām. Patlaban RTU IZV kopā mācās 72 talantīgi jaunieši no visas Latvijas.

Saeimas nama apmeklējums

Vēstures stundas ietvaros, IZV 10. un 11. klases skolēni kopā ar vēstures skolotāju Māri Zvaigzni apmeklēja Saeimas namu, kurā tika vadīta informatīva un aktīva ekskursija, apstaigājot nama iekštelpas un aplūkojot tās grandiozo eklektisma stila interjeru. Savulaik ēka izmantota Vidzemes landtāga vajadzībām, taču pāris gadu vēlāk pēc Latvijas neatkarības iegūšanas tajā rīkoja Satversmes sapulces sēdes. Pēc Latvijas Republikas neatkarības atjaunošanas ātri vien sāka darboties arī 5. Saeima, kuras ietvaros darbojās arī skolotājs Māris Zvaigzne un kura vārds ir iegravēts stikla plāksnē Saeimas namā, lai atcerētos ieguldīto darbu Latvijas valsts attīstībā. Skolēni tika iepazīti ar svarīgākajām telpām Saeimas namā, tai skaitā arī galveno reprezentācijas zāli, kuru bija iespēja aplūkot iekšpus nožogojumam pārceltās sēdes dēļ, kā arī par Saeimas attīstības vēsturi un Māra Zvaigznes profesionālo darbību 5. Saeimas laikā.